marți, 4 martie 2014

Achizitiile, logica sau loterie ?

       

''Oud Dojjertje 1''  bunic ''Scorpion''


                          Am tot urmarit si am fost chiar consultat de colegi si prieteni columbofili in legatura cu achizitiile. Am observat ca de obicei columbofilii romani cumpara in mod haotic,cel mai adesea fara nici o logica, de unde li se iveste ocazia fara sa urmareasca in prealabil crescatorul, multumindu-se cu ce apare in cursul unui sezon, neinteresati de distantele si zona geografica in care concureaza crescatorul.Despre conformatia pasarii nici nu are rost sa mai discutam cei mai multi atunci cand sunt intrebati nici nu se gandesc la asta incercand sa foloseasca  metoda compensarii.

                                           
''Scorpion'' bunic ''Bibi'' 


                    Cred ca asupra multora incepe o adevarata vraja achizitionand haotic din acea crescatorie,putini axandu-se pe o singura pasare, pentru ca asa cum cunoscatorii stiu familia deja in multe cazuri nu garanteaza cheia succesului reproducatorul fiind unul singur,frati,surorile cochetand cu renumele si facandu-ne sa ne amagim o buna bucata de vreme.Personal am avut frati cu  buni zburatori care au transmis reproducand pui mai de calitate decat campionii insisi .Altii desi au zburat cu rezultate,de la reproductie  au fost eliminati. In propria crescatorie din 5 descendenti din perechea de baza cei mai buni produsi i-a dat unul dintre masculi nu cel mai de top,restul fratilor si surorilor fiind cedati prietenilor si acolo predomina descendentii pe o singura culoare...iata deja apar alte dedesupturi care nu sunt urmarite de oamenii care achizitioneaza.Exista nepoti dintr-o pasare care domnina cursele dar cand urmarim atent doar 1,2 din fii acelei pasari reproduc descendenti de calitate,iar cumparatorii stau si se intreaba de ce nu au aceleasi rezultate avand in crescatorie tot nepoti din celebrul '' Xxx ''. Personal am asteptat 2 ani de zile ca sa primesc de la prietenul meu Gabi Pasarin descendent pe aceasi culoare cu loc 2 national mare fond,perechea reproducand multi produsi de culoare rosie iar campionul a fost solzat.
                                                     
''Bibi' -



         In legatura cu distanta foarte multi din colegii mei au achizitionat pentru cursele de mare distanta pasari care au avut rezultate bune la celebrul derby Donets'k dar distante intre 900 si maxim 1000 km,ei aici doresc  cu produsi din acestia sa atace aceiasi cursa derby dar noi avand deja peste 1150 km un lucru interesant care trebuie urmarit.
         Alta problema este o ambitie pe care pur si simplu nu o inteleg aceea de a aduce pasari de alt crescator fata de principalul oponent,personal as prefera acelasi crescator ,aceiasi pasare cat mai apropae de baza cu cea care a domninat cursele in zona mea de concurs.
         Am cautat in randul colegilor sa imperechez unii dintre zburatorii sau reproducatorii mei cu pasarile celor din judetul meu....,ultima data am incercat cu pasarile din familia Thone( parintii loc 3 gen y,3super as,3 fond y,7 gen palm, 15 mare fond y....expo UCPR -.fiecare rezultat obtinut de alta pasare)- nu au fost pe placul colegilor mei ..insa au primit cu bucurie crescatori din alte judete asa ca am trimis cu bucurie pui prietenilor mei din Ag si Vl.
     

5 comentarii:

  1. Puteti sa enumerati cauzele,retinerile sau motivele personale sau generale pe judetul GJ de ce nu zburam totii la FCPR?.....Credeti ca nr mai mic de porumbei in concurs creaza porumbei mai inteligenti?...Se merita costuri mai mari pentru sezonul sportiv 2014 realizind si rezultate .....sau cost mai mic inpreuna toti la FCPR si poate unu din noii nu ne mai gasim cu acelasi procentaj de clasati in clasamentul general?...Credeti ca modalitatea de plata o parte la crescator si dupa aceia la fonduri si maratoane se mai plateste partea numarul 2 la bucata este cea mai corecta sau este un sistem pentru a ne incurca in cifre?..Credeti ca sinteti apt sa concurati la FCPR si sa obtineti acelasi procentaj de rezultate?...Credeti ca sint anumiti crescatorii la UCP judetele MH si GJ care evita sa concureze inpreuna cu cei de la FCPR fiinca pierd anumite avantaje materiale ,financiare,personale si rezultate find concurenta mai mare?

    RăspundețiȘtergere
  2. Numarul de porumbei nu influenteaza inteligenta unui porumbel ,dar influenteaza garantat rezultatul ,porumbei fiind pasari de stol la cusele pana in 400 km sunt dominate de anumite zone cu densitate de crescatori si pasari. Costurile pe 2014 nu sunt mai mari dar am incercat sa acoperim si sumele deficitare din 2012-2013 (undeva la 3 000 ron).Si la FCPR este aceiasi modalitate de calculare a punctajului ,problema este daca am concura acolo sa invingem pe ceilalti pentru a obtine punctaje mai bune...sunt insa niste probleme mari pe care le-am studiat personal : 1. -locurile de lansare sunt duse spre nord pentru a avea distanta mai mare cei din sud...si atunci cand a fost de discutat dnii Drula si Gatejescu au spus ca locurile de lansare nu se pot negocia. 2. -Modalitatea de plata cu o parte si restul pe porumbel mi se pare furt ...in momentul in care ai platit interesul transportatorului este sa faca cat mai putine curse...in schimb atunci cand e platit la cursa are grija sa aibe cu ce sa mai plece,in plus corect este atata timp cat cei ce concureaza pentru fond platesc si etapele din tara toate (suma totala calculata) sa fie echitabilitate.Dupa cum vezi nu numai UCP evita sa concureze ci chiar si MH cu DJ ambii fiind la FCPR....si Gatejescu si Tuce fiind transportatori,atata timp cat noi am zbura cu masina noastra cheltuielile ar fi aceleasi. Rezultatele probabil ar fi influentate negativ daca am zbura cu DJ si pozitiv daca am zbura cu Mh . Sincer la FCPR singura problema personala pe care o am este cea a corectitudinii...dupa cum bine sti,pentru ca sigur concurezi la FCPR ,introducerea porumbeilor dupa clemare in propriile custi si apoi adapostiti in masini sau pe langa garduri la umbra (pentru a primii apa si mancare in asteptarea imbarcari).....ajungerea porumbeilor de la cursele de 900km in masina care pleca la 700 km mi se pare de neconceput...am avut si noi jigodiile noastre dar nu le-am oferit asemenea conditii...unul a plecat la voi pentru ca ,conform regulamentului odata cu el trebuia sanctionata si comisia ...din acesta cauza s-a ajuns la un compromis,anularea rezultatului si excluderea din club....Cred ca daca ar fi si Valcea iar ruta ar fi spre donets'k lucrurile ar sta mult mai bine pentru Gj. Inca nu a trecut nici un crescator de top din Gj la FCPR pentru a face atata caz..daca sti vreunul scrie aici si imi cer scuze ! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. In tot ce ai scis ai perfecta dreptate....Chiar pe porumbel net la 7 zile cu Tunduc....am pus problema cu obligativitatea respectari planului de concurs cu localitatile scrise dar si cu cordonalele lor GPS plus sau minus 10 km pentru ruta Rusia si Ukraina incepind cu acest an obligatoriu...acum o sa vad raspunsul lui....poate spune ca planurile sint aprobate.....darr sincer ce nu se vrea nu se poate).... asfel se lasa loc de interpretari la locul de lansare ..mai spre nord ...sau mai spre sud...Intradevar cu custile ai perfecta dreptate intrun cuvint trec pe linga cusca comuna...dar de vina este organizarea care acepta si este prost organizata finca ai este rusine de X sau Y si se fac ca nu vad sau tacerea este ca mierea...DAR.......la noii se vorbeste mult se face putin....DAR... tinind cond de jud.Mh. comparativ Dunarea cu FCPR nici nu le pot compara care din ele este mai sigura atentie....loc de imbarcare etc..etc.. etc.. sincer nu as prefera sa imbarc la dunarea...inca un amanunt EU nu ma fur pe mine...In privinta FCPR daca am fi totii impreuna noul regulament (pina cind nu stiu?)..Gj si MH este in zona pentru maraton 1 si 3 decii este o pozitie foarte buna fara Vilcea si Gatejescu.....deci se poate...Intradevar ai dreptate niciun campion de la GJ nu a plecat la FCPR... Dar la MH. situatia este altfel cei buni au trecut FCPR(lasai pe care sint inca la dunarea fiinca si tu sti cel putin din auzite cum sint facuti)..oricum ai fost foarte corect in raspusurile tale...

    RăspundețiȘtergere
  4. Inca ceva miar face placere din inima sa fim toti Gj si MH in FCPR in special cum avem noi 2 maratoane

    RăspundețiȘtergere
  5. La UCPR de anul trecut am bagat in regulament punct de lansare coordonata GPS a masinii de la locul de lansare....faza cu localitatile este chiar ceva dificil toti vor sa isi mareasca distanta lor si sa micsoreze pe a adversarilor....Noi fara Vl cu Dj si Mh am avea sosiri nu foarte bune.....doar cu Mh am zburat si cunosti situatia ...avem avantaj

    RăspundețiȘtergere

comantariu