duminică, 18 martie 2012

08-11-2011

 


 Perechea Nr 1 in crescatoria Buwalda 2012











  Perioada de  frig aparuta saptamana trecuta si care continua inca m-a afectat in mod direct datorita faptului ca pe data de 24/01/12 am imperecheat porumbeii de reproductie .Se anuntase valul de temperaturi scazute si m-am grabit banuind ca vor oua mult mai greu .Din pacate am avut dreptate ,nu stiu daca vor oua pana pe data 08-10/02/12 cand planificasem eu . 15 din cele 16 perechi si-au luat in doua zile inclusiv boxe,insa dupa euforia primelor zile frigul a inceput sa inabuse scanteia si in crescatorie sa se astearna linistea,perechile multumindu-se cu ocheade galese si apararea teritoriului.Lucru care m-a determinat ca pe data de 01/02 sa separ iarasi femelele incercand sa redau odata cu urmatoarea intalnire si pasiunea.
    O sa intazii cred si cu vaccinarea deoarece doream sa o fac  dupa ce depuneau ca sa nu afectez ouale.
   La hranire am crescut cantitatea de porumb si seminte mici undeva  la 60-70% din amestec,temperaturile de afara cerand alimente bogate in energie,baza porumb.Hrana minerala o improspatez la 2 zile incercand sa adaug doar atat cat consuma,resturile le rastorn pe podea de unde porumbeii le triaza consumandu-le aproape in totalitate.
   Tot in hrana administrez de doua ori pe saptamana un amestec de uleiuri cu drojdie de bere si vitamineral.
   In apa primesc iod,electroliti,ceai alternativ.o data la doua,trei zile

In general porumbei arata bine si sunt multumit,au acumulat un strat de grasime foarte bine venit in aceasta perioada,dovada ca nu a crescut foarte mult consumul de hrana .Faptul ca problemele de sanatate nu mi-au permis sa petrec mai mult timp cu ei,nemaifacand  nici curatenie  asa ca in fata boxelor au aparut mici gramajdioare de excremente.Mai am de facut si mici modificari la voliera,pentru a dezvolta o mai buna ventilatie,lucru de neconceput pe astfel de vreme.Tot timpul imi dau seama de valoarea temperaturilor din viitoarele 12-24 h dupa cum mananca porumbeii.,dupa cantitatea de hrana dar mai ales dupa anumite pasari care coboara direct la hranitoare atunci cand urmeaza o perioada rece, trecand peste obisnuitele pendulari si tumbe prin crescatorie inainte de a veni sa ciuguleasca grauntele oferite.
   Am comandat deja si ultimele produse dintre cele care doresc sa le folosim in sezonul 2012 respectiv Belgasol si un antitricomonozic  de la firma DAC.  De asemenea vreau sa incep sa  comand din sacii de hrana necesari in timpul sezonului,nedorind sa ne aglomeram cu cheltuielile.Am optata tot pentru  BEYERS de la firma GYOSPORT(http://www.gyosport.ro/produse) ,unde raportul pret/ calitate este deosebit fata de ce apare aici pe piata,avantajos fiind faptul ca  ne ajuta cu transportul,membrii doritori din judet putand sa apeleze cu incredere.
      Daca tot am ajuns la acest subiect sa va mai spun ce am observat la crescatorii sau mai bine zis la oamenii din societate pentru ca ideea se regaseste si in afara mediului columbofil.Daca le prezinti oferte,in cazul nostru de porumbei sau produse devin suspiciosi negandindu-se in primul rand la valoare sau raportul calitate/pret, primul lucru care il fac incearca sa descifreze ce avantaje are cel care face oferta.Am patit-o atunci cand am cautat parteneri  in speranta de a  diminua din pretul transportului.Nu inteleg acest lucru mai ales ca incearca sa afle despre metode de hranire,produse,achizitii si atunci cand au ocazia sa ia produse,hrana sau porumbei de la aceleasi surse devin reticienti.

  In fine asta este lumea in care traim, iata ca ceea ce  am dorit sa fie o  simpla descriere a ultimei perioade in crescatorie,a trecut iarasi la un subiect colateral usor iritant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comantariu